søndag, mai 28, 2006

Kunst på Strykejernet

Onsdag 31.mai kl.19.00 er det åpning av avgangsutstillingen for Strykejernet kunstskole, 1. og 2. års elever. Utstillingen er åpen frem til og med søndag. Min venninne Ingrid deltar med et spennende video - installasjonsprosjekt. Strykejernet kunstskole er en privat to årig forskole for de som ønsker å søke seg videre på kunsthøyskole. Skolen holder til i Brenneriveien i samme hus som Konsertforeningen Blå. Skolen har en fantastisk atmosfære som er verdt et besøk i seg selv. De som har vært på søndagsmarked i 1. etasje, og har forvillet seg inn på toalettet med speil på vegger og tak skjønner hva jeg snakker om. Her ville minimalistene fått kvelningsfornemmelser.

4 kommentarer:

ninsve sa...

Så artig. Er de åpne om kvelden, f.eks. på torsdag?
Vi skal ha borrettslagsmøte på onsdag. Og en av sakene er balkong. Så kanskje jeg sitter på balkongen neste sommer. Eller ikke.
Skjønner jeg hvem som er venninna di eller er det hemmelig? Jeg reklamerer jo vilt for mine kjenninger på bloggen min. Men det er lov å reservere seg selvfølgelig....

Unni K sa...

Venninna mi heter Ingrid og er fra Alta. Hun har laget et animasjonsprogram med 3d virkning, om et forrykende regnvær med tordenskrall. Jeg skal prøve å få lagt ut noe mer info etter åpningen. Torsdag skal vi ha møte om individuelle strømmålere, der de som har fyrt får penger igjen, mens de som har spart strøm har fått regning å betale!!

Unni K sa...

Fredag skal jeg i besøk, hvordan ligger det an til lørdagen, har du lagt noen pinseplaner?

ninsve sa...

Skal en liten tur til København og gå på Louisiana på lørdagen.