torsdag, juni 15, 2006

Fredsbobla


Tirsdag fylte min bror 50 år og vi tok en kopp kaffe på kafé Pascal på tidligere Vestbanen. Sola skinte og sommeren hadde endelig landet. 2 kopper kaffe og 2 dessertkaker med sommerens friske bær(fra hvem vet hvor, men gode var de) til en nett sum av kr. 208... Hva gjør man ikke for en femtiåring.. Det tilsvarer vel nesten 2 kg ren kaffe dersom man hadde kokt den selv, men servitørene og kafeene skal jo og tjene til livets opphold på et vis. Etter kaffen gikk vi innom det nye Nobels fredssenter, som jeg ennå ikke har besøkt skikkelig, og der falt jeg for denne søte lille bobla som er laget av fattige afrikanere på Madagaskar. Sirlig loddet av skrapjern, klippet ut av en brukt hermetikkboks eller en mineralvannsboks, bare 79 kr må vite. Jeg håper den som har laget den har fått en anstendig lønn, jeg kjøpte den til min sønn på 21 som nå er på besøk hos sin mor. Det ble med souvernirkiosken denne gang, men jeg kommer nok tilbake en dag.

1 kommentar:

ninsve sa...

Det er jo nesten bilen min! Sommerbilen min, den hvite bobla.
Jeg må skaffe meg en sånn blikkbil jeg også.