tirsdag, juni 06, 2006

Sommerens første øyhopping


2. pinsedag var været endelig så pass at det fristet til uteliv i Oslofjorden. Dro til Langøyene, en av Oslofjordens perler. Og på Langøyene var det faktisk en fin strand, flotte områder for camping og grilling. En ny og betagende opplevelse, og ingen steder er det så fint som ved havet. Det var fantastisk blomsterhav også, masse blå veronicaer og store markjordbærblomster.Vi hadde med oss litt å spise, ellers lå vi i gresset og lot humla suse. Noe som klart frister til gjentagelse.

2 kommentarer:

ninsve sa...

Så nydelig og vårlig.
Langøyene har jeg aldri vært på. Jeg er Gressholmen-dyrker. Kanskje jeg setter meg som mål å komme meg en tur på Langøyene i sommer....

Unni K sa...

Takk. Det er nå det er på det vakreste med blomstringen, før gresset blir for høyt og nesleskogen overtar. Jeg har vært på de andre øyene men på Langøyene var det faktisk en deilig strand uten spisse stener, og en stor slette for mulig fysisk utfoldelse. Jeg tar gjerne turen ut igjen.