tirsdag, august 15, 2006

Når alt går galt

Siste uke har vært preget av en serie uhell. Min eldste datter flyttet til Oslo, det var ikke noe uhell, og mens vi ventet på flyttebilen kom et firma og begynte å taue bort bilen min. Heldigvis kom jeg før de hadde fjernet den helt, men for å få den frigitt måtte jeg betale dem 2200 kr., og i tillegg viste de til en parkeringslapp på kr. 700. Alt dette fordi jeg var så dum og parkere på en fin parkeringsplass utenfor Rema1000 på Torshov. Og fordi flyttebilen ikke kom når den skulle ble bilen stående fattige 20 min over tiden. En folketom parkeringsplass der min bil utgjorde en stor irritasjon for parkeringsvaktenes aktsomme blikk. Tusen takk Rema 1000!! - Så gikk digitalkameraet i stykker, først glemte jeg det på disken til fotoforretningen som ikke kunne reparere det, deretter sjekket jeg på to andre butikker om det lot seg reparere, men nei det kunne bli dyrt, og da kunne jeg jo like godt kjøpe meg et nytt.. hvorpå jeg lot meg friste av et godt tilbud og brukte 700 kr til. Det som senere hendte var at min sønn begynte å fikle med det ødelagte kameraet og vips så var det i orden igjen.. I tillegg har jeg måttet legge ut for en ny mobil, da denne ble stjålet under en ferietur til Polen.. det håper jeg i det minste å få igjen på hos forsikringsselskapet. Nå håper jeg tabbekvoten er oppbrukt for i år.

1 kommentar:

ninsve sa...

Helt sykt dyrt å parkere feil!
Håper du har vært uhellsfri etter dette. Men det er vel gjerne sånn at det kommer i perioder. Kjøleskapet ryker og uka etter ryker vaskemaskinen og du kutter deg i fingeren når du skjærer opp løk, eller setter fingeren fast i sluket og så tar det flere dager før du blir etterlyst på jobben og noen kommer for å se om det har skjedd deg no.
Ved godt mot! Kameraet var jo ikke ødelagt...