søndag, august 06, 2006

Sommer sommer sommer


Det går ikke over. Nå har vi badet i sol siden begynnelsen av juli og det bare fortsetter. Jeg har hatt den fineste sommeren på det jeg kan huske. Jeg liker meg egentlig best når det er under 25 grader, men i år har jeg måttet revurdere det og med tilgang til havet og bading går det absolutt an å leve i denne varmen. Jeg har oppdaget havsbading for alvor og skjønner egentlig ikke hvor jeg har vært alle disse årene forut med minimalt med sjøvann mellom tærne. Det gode liv er å kunne ligge på et svaberg eller en strand og kjenne hvordan sola gjør godt helt inn i ryggmargen, jeg fyller på vitaminer for vinteren og bare nyter sommerens overflødighetshorn. Nesodden, Fiskevollbukta, Ingjerstrand, Gressholmen, Langøyene, Tjärnö og Rossö og vannene Øyungen og en deilig innsjø i Oppegård er steder som har vært paradisiske på hver sin måte i sommer. Oslo har en unik beliggenhet med utallige bademuligheter en knapp halvtimes biltur unna. I tillegg ligger den svenske skjærgården mindre enn to timer unna. Dessverre har digitalkameraet brutt sammen så det er sparsomt med bilder, - ovenstående bilde er fra Ystad i Sverige).

1 kommentar:

ninsve sa...

For et vakkert bilde!
Og jeg er så enig, det har vært en fantastisk sommer. Deilig å bli kokt til langt inni sjela. Men jeg er ei pyse til å bade.... i år. Rart.