mandag, juni 16, 2008

Et halv århundre, en 20ende del av et millenium, et millionte del av et sekund av en evighet.

Nå nærmer jeg meg raskt de 50. En magisk og uvirkelig grense, skjønt dagene blir vel ikke så ulike de som har vært. To feiringer har det blitt allerede og det er rørende å bli lagt merke til på en slik måte. En av mine elever sa det slik: "Blir du 50 år, det hadde jeg ikke trodd. Jeg trodde du var 47!" For henne var 3 år en tredjedel av hennes liv.



Jeg har ennå ikke fått somlet meg til å hente kameraet, men det dukker vel opp en dag i nær fremtid.

2 kommentarer:

Anita Thomhave Simonsen sa...

tillykke når tiden er...jeg er selv 46 år og synes det er en dejlig alder og glæder mig da også til de 50.....har ikke lyst til at blive yngre men tager alderen som den kommer....om jeg bliver ved med det...ved jeg ikke....

Anonym sa...

"For henne var 3 år en tredjedel av hennes liv." Wow, det ga perspektiv. Ikke rart kidsa synes folk over tjue er eldgamle!