søndag, februar 11, 2007

Alle morers dag

Gratulerer med dagen kvinner. I ærbødighet til min mor og min mors mor som har ofret seg for meg og mine søsken og i sin tur for min mor og hennes søstre vil jeg få gratulere med en velfortjent morsdag.
Min mor fødte tre barn på 2 år og siden kom det 2 til. Her er hun sammen med oss som kom først. Jeg er til venstre som en av tvillingene. Et rørende bilde, pappa er fotograf.
Min bestemor og meg i 1962, vil jeg tro. Hun vasker matter i elva!! Det var ikke for mange hjelpemidler for husmora tidlig på 60 tallet.


5 kommentarer:

ninsve sa...

Hadde det ikke vært for at jeg er en trofast leser av bloggen din så hadde min mor følt seg glemt i går, men jeg fikk redda æren så vidt, slått nummeret hennes og ønska til lykke med dagen...

Unni K sa...

Det satte ho sikkert pris på. Jeg snakket med mine 2 døtre, som husket på meg, mens min yngste sønn ikke hadde snøring. Han var nok for opptatt med forberedelser til fem ukers feltarbeid i Sør Afrika, men vi hadde en hyggelig prat på Skype. Nr. 4 pleier å ringe, men i går var han fraværende. Selv fikk jeg ringt ho mor og hun og pappa hadde bevilget seg middag på hotellet, så da slapp ho nu å koke den dagen..

Anonym sa...

Jeg både glemte og ble glemt, men det betyr ikke så mye for meg for jeg er oppdratt til at morsdag er et kapitalistisk påfunn av handelsstanden. Derimot fikk jeg Valentine-kort idag av en som synes jeg betyr noe for henne. Det var virkelig hyggelig - og overraskende :-) Første gang i mitt liv, faktisk. Jeg skal nok huske å gratulere alle flotte morer og døtre 8. mars (som den j... raddisen jeg visstnok er ;-)) og jeg synes selvsagt alle fortjener oppmerksomhet alle tre merkedagene, så ring mor når hun forventer det og gjerne når hun minst venter det, kan kanskje bli 'moralen'?

Jorunn Solli sa...

Veldig fine bilder :-) Det er jommen bra de blir digitalisert før de forsvinner fra papiremulsjonen. Den type bilder varer nemlig ikke evig så det er fint at man oppdaterer dem i den nye teknologien, sånn at kommende generasjoner får glede av å få et innblikk i historien. (Morsdagen gikk i den sagnomsuste glemmeboken her familien.)

ninsve sa...

Kan du ikke legge ut det kjempefine maleriet ditt, vær så snill?