søndag, februar 25, 2007

Barnlige gleder



Disse små møblene, med hund og jente og blomster, kjøpte jeg på Slurpen bruktmarked i Oslo, for 15 kroner i dag! De fikk meg til å tenke tilbake på min barndoms dukkestue, og jeg blir nesten rørt av påminnelsen. Jeg lekte med dukker til jeg var 15 -16 år og det var min fantasiverden der alt var mulig. Disse møblene er faktisk laget av tre og har litt 60 talls preg, da det var på moten med teak. Jenta er jo altfor liten i forhold til stolen, men det forsterker bare barnets følelse av å være liten i en stor og uoversiktelig verden. Hunden minner meg om en diger plasthund som ennå finnes på loftet hos min mor i Alta. Den er usedvanlig "stygg", men barna elsker den. Nå står de til pynt på TVn. Store barn har små gleder..

3 kommentarer:

ninsve sa...

Veldig gjenkjennelige de møblene der! Men å leke med dukker til man er 16 da! Og jammen begynner du ikke igjen nå som du nærmer deg de 50...

Unni K sa...

Det er trygt og godt må vite.. en annen form for virkelighetsflukt enn dagens virtuelle fantasiverden..

Anonym sa...

..og om du fortsetter å stille sammen scener og ta bilder av dem , har du vips en liten utstilling...